W I kwartale br. zakończyliśmy budowę odcinka „B” autostrady A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a węzłem Kamieńsk (z węzłem).
Całość nawierzchni po trzy pasy ruchu w każdą stronę wykonano z betonu. Odcinek ten był ostatnim budowanym fragmentem autostrady A1 w Polsce. Dzięki zakończeniu jego budowy autostrada stała się przejezdna od północy po południową granicę kraju.
Nazwa kontraktu:
Projekt i budowa autostrady A-1 Tuszyn (bez węzła) – gr. woj. łódzkiego/śląskiego od km 335+937,65 do km 399+742,51.
Odcinek B – węzeł Bełchatów (bez węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem) od km 351+800,00 do km 376+000,00
Data podpisania umowy: 30.10.2020 r.
Wartość kontraktu: 857 000 000,00 zł
Podstawowy zakres prac obejmował zaprojektowanie odcinka oraz:
- budowę autostrady o długości ok. 24,200 km;
- budowę węzła autostradowego: - węzeł autostradowy „Kamieńsk w km 375+244;
- budowę Obwodu Utrzymania Drogowego w rejonie węzła „Kamieńsk”:
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych – drogi poprzeczne:
- 1 droga wojewódzka DW 484
- 3 drogi powiatowe,
- 10 dróg gminnych,
- 1 droga lokalna
- budowa dróg dojazdowych służących do obsługi przyległego terenu;
- przejazdy awaryjne w ilości 8 szt.;
- wjazdy awaryjne w ilości 9 szt.;
- ogrodzenie autostrady;
- obiekty inżynierskie w ilości 20 szt. w tym:
- 3 nowe obiekty mostowe,
- 6 nowych wiaduktów w ciągu autostrady,
- 10 nowych wiaduktów nad autostradą
- 1 nowa kładka dla pieszych,
- urządzenia ochrony środowiska:
- ekrany akustyczne;
- zespoły oczyszczające;
- 1 przejście dla dużych zwierząt górą;
- 1 przejście dla dużych zwierząt dołem;
- 4 przejścia dla średnich zwierząt dołem zespolone;
- 3 przejścia dla dużych zwierząt dołem zespolone;
- 22 przejścia dla małych zwierząt;
- 20 przejść dla płazów;
Kierownictwo budowy:
Dyrektor Techniczny: Zdzisław Artur Stoiński
Dyrektor Kontraktu: Artur Waktor
Kierownik Budowy: Wojciech Wójcicki