Autostrada A1 [zdjęcia, film]

W I kwartale br. zakończyliśmy budowę odcinka „B” autostrady A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a węzłem Kamieńsk (z węzłem).

Całość nawierzchni po trzy pasy ruchu w każdą stronę wykonano z betonu. Odcinek ten był ostatnim budowanym fragmentem autostrady A1 w Polsce. Dzięki zakończeniu jego budowy autostrada stała się przejezdna od północy po południową granicę kraju.

Nazwa kontraktu: 
Projekt i budowa autostrady A-1 Tuszyn (bez węzła) – gr. woj. łódzkiego/śląskiego od km 335+937,65 do km 399+742,51. 
 Odcinek B – węzeł Bełchatów (bez węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem) od km 351+800,00 do km 376+000,00

Data podpisania umowy: 30.10.2020 r.

Wartość kontraktu: 857 000 000,00 zł

Podstawowy zakres prac obejmował zaprojektowanie odcinka oraz:

  • budowę autostrady o długości ok. 24,200 km;
  • budowę węzła autostradowego: - węzeł autostradowy „Kamieńsk w km 375+244;
  • budowę Obwodu Utrzymania Drogowego w rejonie węzła „Kamieńsk”:
  • przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych – drogi poprzeczne:
  • 1 droga wojewódzka DW 484
  • 3 drogi powiatowe,
  • 10 dróg gminnych,
  • 1 droga lokalna
  • budowa dróg dojazdowych służących do obsługi przyległego terenu;
  • przejazdy awaryjne w ilości 8 szt.;
  • wjazdy awaryjne w ilości 9 szt.;
  • ogrodzenie autostrady;
  • obiekty inżynierskie w ilości 20 szt. w tym:
  • 3 nowe obiekty mostowe,
  • 6 nowych wiaduktów w ciągu autostrady,
  • 10 nowych wiaduktów nad autostradą
  • 1 nowa kładka dla pieszych,
  • urządzenia ochrony środowiska:
  • ekrany akustyczne;
  • zespoły oczyszczające;
  • 1 przejście dla dużych zwierząt górą;
  • 1 przejście dla dużych zwierząt dołem;
  • 4 przejścia dla średnich zwierząt dołem zespolone;
  • 3 przejścia dla dużych zwierząt dołem zespolone;
  • 22 przejścia dla małych zwierząt;
  • 20 przejść dla płazów;

 

Kierownictwo budowy:

Dyrektor Techniczny: Zdzisław Artur Stoiński
Dyrektor Kontraktu: Artur Waktor
Kierownik Budowy: Wojciech Wójcicki