Polityka prywatności

Polityka prywatności


INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwanym dalej „RODO”). W związku z tym informujemy, iż:
Administratorem Twoich danych osobowych jest MIRBUD S. A. z siedzibą w Skierniewicach przy ul. Unii Europejskiej 18, 96-100 Skierniewice, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez SĄD REJONOWY DLA Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX WYDZIAŁ KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000270385, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 8361702207 i REGON 750772302.


Z Administratorem można skontaktować się:

  • listownie pod adresem: ul. Unii Europejskiej 18, 96-100 Skierniewice
  • telefonicznie: (+48) 46 833 98 28
  • mailowo: sekretariat@mirbud.pl

 

Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem ze strony internetowej

1. dane osobowe Pana(-i) przetwarzane będą w celu:

  • świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania treści gromadzonych na stronie internetowej, między innymi, w przypadku danych osobowych przetwarzanych w plikach cookies, stosowanych do celów konfiguracji technicznej,
  • dokonywania badań analitycznych i statystycznych – w celu analizowania Pana(-i) aktywności, a także preferencji, w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług [art. 6 ust. 1 lit. f RODO],
  • ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami [art. 6 ust. 1 lit. f RODO],

2. odbiorcą Pana(-i) danych osobowych przekazywanych przez stronę internetową jest hostingodawca Administratora,
3. Pana(-i) dane osobowe będą przechowywane przez okres:

  • w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną – przez czas użytkowania przez Pana(-ią) strony internetowej bądź też przez czas zapisanego pliku cookie,
  • tam, gdzie podstawą przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes również do czasu wniesienia przez Pana(-ią) skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych,

4. posiada Pan(-i) prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
5. ma Pan(-i) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie przy ul. Stawki 2, gdy uzna Pan(-i), że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pana(-i) narusza przepisy RODO.

 

Przetwarzanie danych w związku z zapisaniem do newslettera

  1. Dane osobowe przetwarzane będą w celu subskrypcji newslettera [art. 6 ust. 1 lit. a RODO]. 
  2. Pana(-i) dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych.
  3. Dane osobowe będą przechowywane do czasu rezygnacji z subskrypcji  - do czasu wycofania zgody, co nie wpływa na okres przed jej cofnięciem.
  4. Przysługuje Panu(-i) prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu.
  5. Przysługuje Panu(-i) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie przy ul. Stawki 2, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza postanowienia RODO.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zapisania do newslettera.

 

Przetwarzanie danych w związku z COOKIES na stronie www.mirbud.pl

Gromadzone w dziennikach logów dane są wykorzystywane wyłącznie do celów administrowania serwisem. Nie zabiegamy o identyfikację użytkowników stron www. Żadne dane identyfikacyjne, do żadnych celów, nie są przekazywane do jakiejkolwiek trzeciej strony. 

Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów WWW, przechowujemy zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL.  Dokładny wykaz informacji przechowywanych w plikach logów serwera WWW jest następujący: 

  • publiczny adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie (może to być bezpośrednio komputer użytkownika),
  • nazwę stacji klienta - identyfikacja realizowana przez protokół HTTP o ile jest możliwa,
  • nazwa użytkownika podawana w procesie autoryzacji,
  • czas nadejścia zapytania,
  • pierwszy wiersz żądania HTTP,
  • kod odpowiedzi HTTP,
  • liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
  • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) - w przypadku, gdy przejście do strony Urzędu nastąpiło przez odnośnik,
  • informacje o przeglądarce użytkownika,
  • informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP.

Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony www. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, okazjonalnie analizujemy pliki z logami w celu określenia: które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów itp.

Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz siecią Administratora. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające serwis.

Mechanizm Cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w serwisach Administratora nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników.

Oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego.

Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych.

Pliki cookies wykorzystywane są w szczególności w celu:

  • tworzenia statystyk, które np. wspierają pozycjonowanie stron, ułatwiając dotarcie do niezbędnej Państwu informacji,
  • zmiany wyglądu lub wersji strony (np. wersja dla niedowidzących),
  • przechowywania danych sesyjnych (wygasa po zakończeniu sesji).

Zmienić warunki przechowywania lub otrzymywania plików Cookie można poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej:

  • w przeglądarce Internet Explorer
  • w przeglądarce Mozilla Firefox
  • w przeglądarce Chrome
  • w przeglądarce Safari

 

Przetwarzanie danych w związku z funpage na Facebook

1. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników, którzy korzystając z produktów i usług Facebooka (obecnie META), odwiedzają Fanpage, czyli stronę Administratora, dostępną pod adresem: https://www.facebook.com/mirbudsa. Dane te są przetwarzane:

a)    w związku z prowadzeniem Fanpage’a, w tym w celu promowania własnej marki (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) - "prawnie uzasadniony interes";
b)    w celu udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem Messengera lub innych usług oferowanych przez Facebooka (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”; 

2. Administrator ma prawo do przetwarzania:

  • publicznie dostępnych danych osobowych (takich jak nazwa użytkownika, zdjęcie profilowe, status aktywności na Facebooku lub w Messengerze), treści komentarzy i innych informacji publicznie udostępnianych przez użytkownika korzystającego z produktów i usług Facebooka,
  • danych osobowych, których dostarcza użytkownik odwiedzający Fanpage, w tym gromadzenia informacji udostępnianych w profilu użytkownika oraz innych treści, komentarzy, wiadomości i komunikatów (np. zdjęć, danych kontaktowych, miejsca zamieszkania, informacji na temat zainteresowań lub przekonań światopoglądowych itp.),
  • innych danych osobowych przekazanych przez użytkowników w treści wiadomości za pośrednictwem Messengera lub innych usług Facebooka (w tym danych kontaktowych, danych o stanie zdrowia itp.) w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie lub w celu realizacji prośby o kontakt.

3.    Zakres przetwarzania danych osobowych, szczegółowe cele oraz prawa i obowiązki użytkownika korzystającego z produktów i usług Facebooka wynikają wprost z:

a)    regulaminu Facebooka (dokument jest dostępny na stronie Facebooka pod adresem: https://www.facebook.com/legal/terms) oraz
b)    „Zasad dotyczących danych” (dokument jest dostępny na stronie Facebooka pod adresem: https://www.facebook.com/policy) lub
c)    przepisów prawa
- oraz doprecyzowywane są w wyniku działań podejmowanych przez użytkownika na portalu społecznościowym Facebook.

4.    Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

a)    czas do momentu wyrażenia sprzeciwu (lub usunięcia konta użytkownika Facebooka),
b)    czas do momentu cofnięcia zgody (lub usunięcia konta użytkownika Facebooka). Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych w okresie, gdy zgoda obowiązywała;
c)    okres niezbędny do obsługi zapytania wysłanego przez użytkownika za pośrednictwem Messengera lub innych usług Facebooka.

5.    Katalog odbiorców danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika przede wszystkim z zakresu produktów i usług, z jakich korzysta użytkownik Facebooka, ale również ze zgody użytkownika lub z przepisów prawa. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika odwiedzającego Fanpage – oprócz osobom upoważnionym przez Administratora – innym podmiotom, w tym podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych.
6.    Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych użytkownika korzystającego 
z produktów i usług Facebooka do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein).
7.    Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkowników korzystających z produktów i usług Facebooka, którzy odwiedzają Fanpage, w celu analizy sposobu korzystania przez użytkowników ze strony Administratora oraz powiązanych z nią treści (prowadzenia statystyk) – w przypadku gdy korzystanie przez użytkowników z Fanpage’a i treści z nim powiązanych wywołuje utworzenie zdarzenia do statystyk strony, z którym wiąże się przetwarzanie danych osobowych (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) - "prawnie uzasadniony interes".
8.    W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu reklamowych oraz prowadzenia statystyk dotyczących podejmowanych przez użytkownika na Fanpage’u działań (w tym obserwowanie lub zaprzestanie obserwowania strony, polecenie strony w poście lub komentarzu, polubienie strony lub posta, anulowanie polubienia), Administrator oraz Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia) są wspólnymi administratorami danych osobowych użytkowników. Rodzaje danych i zakres ich przetwarzania oraz zasady ochrony prywatności i prawa użytkowników, zostały wskazane szczegółowo:

a)    w niniejszym dokumencie, 
b)    w dokumencie „Zasady dotyczące danych”, opublikowanym na stronie Facebooka pod adresem: https://www.facebook.com/policy,
c)    w dokumencie „Informacje o statystykach strony”, opublikowanym na stronie Facebooka pod adresem: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum.

9.    Odpowiedzialność za powiadomienie użytkowników korzystających z produktów i usług Facebooka o przetwarzaniu danych na potrzeby statystyk strony oraz za umożliwienie im egzekwowania swoich praw zgodnie z RODO ponosi Facebook (informacje o danych wykorzystywanych do tworzenia statystyk strony zostały udostępnione na stronie Facebooka pod adresem: 
https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data.
10.    Z inspektorem ochrony danych Facebooka można skontaktować się za pośrednictwem formularza, który został udostępniony na stronie Facebooka pod adresem: https://www.facebook.com/help/contact/540977946302970
11.    Głównym organem nadzorczym w zakresie wspólnego przetwarzania danych jest irlandzka Komisja ds. ochrony danych (niezależnie od zapisów art. 55 ust. 2 RODO, w stosownych przypadkach.

 

Przetwarzanie danych w związku z monitoringiem wizyjnym

1.    Monitoring stosowany jest celu ochrony mienia oraz zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i osób przebywających na terenie monitorowanym. 
2.    Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit f) RODO – (prawnie uzasadniony interes administratora, co umożliwia przepis art. 222 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
3.    Monitoring obejmuje swoim zasięgiem teren przy portierni, obszar działki siedziby Administratora oraz wydzielone obszary wewnątrz budynku. Szczegółowy zakres monitorowanych obszarów znajduje się w Regulaminie monitoringu wizyjnego. 
4.    Zapisy z monitoringu przechowywane będą przez okres 50 dni.
5.    Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo do dostępu do nagrań, ograniczenia przetwarzania oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania.
6.    Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych przy ul. Stawki 2 w Warszawie, tel. 22 531 03 00, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl
7.    Odbiorcami zapisu z monitoringu mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisu prawa oraz osoby upoważnione przez Administratora.

Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 20.04.2023 r.