MIRBUD S.A. jest drugą, najbardziej rozpoznawalną marką na rynku budowlanym w Polsce – wynika z najnowszego rankingu Top Marka 2024, organizowanego corocznie przez magazyn PRESS oraz Instytut Monitorowania Mediów.
W opublikowanym właśnie zestawieniu w kategorii fimy budowlane i deweloperzy pierwsze miejsce zajęła marka Budimex, następnie kolejno: Mirbud, Dom Development, Develia oraz Echo Investment. Ranking przygotowano na podstawie analizy publikacji prasowych w okresie od lipca 2023 do czerwca 2024 roku. Siłę marki Mirbud określono na podstawie liczby 16 511 publikacji prasowych, które zostały opublikowane w tym okresie, a dotyczyły Mirbudu. Szczególnie często wskazywano na publikacje dotyczące budowy autostrad i dróg ekspresowych w Polsce, a także te związane z podpisaniem przez spółkę listu intencyjnego na budowę fabryki samochodów elektrycznych Izera.
- Gdy trzy lata temu po raz pierwszy marka Mirbud znalazła się w tym zestawieniu poczuliśmy ogromny zaszczyt i radość, bo udział w tym prestiżowym rankingu jest dla nas jednym z dowodów na wzrost rozpoznawalności Mirbudu nie tylko na rynku budowlanym, ale w ogóle w kraju. Tegoroczny awans utwierdza nas w przekonaniu o słuszności obranej drogi do dalszego budowania rozpoznawalności marki. – mówi Paweł Bruger, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w MIRBUD S.A.
Top Marka to ranking badania 500 najsilniejszych brandów w Polsce w 50 kategoriach. Na podstawie wzmianek prasowych określana jest tzw. siła sentymentu do marki a tym samym jej rozpoznawalność. Analizowane są publikacje prasowe, internetowe oraz wzmianki w radiu i telewizji. Pierwsze miejsce w całym zestawieniu zajęła marka Onet.