Niemal 800 mln złotych netto są warte dwie kolejne umowy na budowę infrastruktury drogowej, które w maju podpisała Grupa Mirbud.
Budowa drogi ekspresowej S10 Szczecin – Piła w województwie zachodniopomorskim to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w tym rejonie kraju. Odcinek od obwodnicy Piły do obwodnicy Stargardu (Suchań – Recz) wybuduje konsorcjum Kobylarni i Mirbudu. Umowę o wartości 542,7 mln złotych netto (667,5 mln brutto) podpisano w Stargardzie w piątek, 24 maja.
Trasa rozpocznie się przed węzłem drogowym Suchań. Od tego miejsca nowa droga odejdzie na północ od obecnego przebiegu DK10 i będzie biegła po nowym przebiegu na całym odcinku. S10 ominie od północy również Wapnicę i Recz. Na przecięciu z DW151 zlokalizowany będzie węzeł drogowy Recz, a odcinek zakończy się około 1,2 km za nim.
W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych – Suchań i Recz. Powstanie również 14 obiektów mostowych - 11 wiaduktów, dwie estakady oraz most. Wybudowane zostaną również da dolne przejścia dla zwierząt. Oto jak będzie przebiegał odcinek drogi:
Z kolei 14 maja w Białymstoku podpisaliśmy umowę na budowę drogi ekspresowej S16 na odcinku Knyszyn – Krynice o długości 8,44 km. Na tym odcinku zaprojektowano 12 obiektów inżynierskich w tym cztery wiadukty, sześć przejść dla zwierząt oraz dwa przepusty o funkcji ekologicznej.
Na północy, od strony Knyszyna droga łączyć się będzie z obecną drogą krajową nr 65 za pomocą ronda. Z kolei na południu, w rejonie miejscowości Krynice połączy się z projektowaną drogą ekspresową S19 (planowany węzeł Dobrzyniewo). Wartość umowy to 255,8 mln złotych netto (314,7 mln złotych brutto).
Termin realizacji obu umów to 39 miesięcy od dnia podpisania. W ciągu pierwszych 10 miesięcy zadania będą projektowane, następnie po uzyskaniu decyzji ZRiD rozpoczną się roboty budowlane. Do terminu realizacji tych robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 16 grudnia do 15 marca).
(na zdj. podpisanie umowy na budowę drogi ekspresowej S19 Knyszyn – Krynice.)