19 czerwca zakończył się okres zbierania zapisów i wpłat na nowe akcje serii L. Spółka przydzieliła inwestorom wszystkie oferowane akcje i zawarła umowy objęcia akcji po cenie emisyjnej 11 zł.
Akcje zostały w pełni opłacone przez inwestorów wkładami pieniężnymi w łącznej kwocie 201,8 mln zł, w związku z czym zarząd spółki w dniu 19 czerwca 2024 r. podjął uchwałę w sprawie przydziału 18 348 800 sztuk akcji serii L, co stanowi 19,99 % obecnego kapitału zakładowego MIRBUD S.A..
W dniu 20 czerwca 2024 r., zarząd spółki planuje złożyć oświadczenie o dookreśleniu wysokości kapitału zakładowego w związku z zakończoną subskrypcją akcji serii L. Zarząd Emitenta podejmie kroki w celu zarejestrowania praw do akcji serii L w KDPW oraz dopuszczenia praw do akcji serii L do obrotu na rynku regulowanym GPW. Po dokonaniu rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego spółki przez sąd rejestrowy, zarząd podejmie kroki w celu zarejestrowania akcji serii L w depozycie papierów wartościowych prowadzonym przez KDPW oraz ich dopuszczenia do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW.
Spółka zamierza przeznaczyć wpływy netto z przeprowadzonej emisji akcji serii L pomniejszone o koszty emisji na kontynuowanie najważniejszych projektów rozwojowych prowadzonych obecnie przez Spółkę, tj. rozwój pionu budownictwa infrastruktury kolejowej oraz pionu budownictwa infrastruktury drogowej.
- Większość wpływów z oferty zamierzamy przeznaczyć na przejęcie podmiotu w segmencie budownictwa infrastruktury kolejowej, który zapewni odpowiednie synergie dla dalszego rozwoju spółki. Zidentyfikowaliśmy podmioty prowadzące działalność w tym obszarze, które potencjalnie mogą stanowić cele akwizycyjne. Część z nich wyraziła wstępne zainteresowanie dla dalszych rozmów. Szacujemy łączne nakłady inwestycyjne związane z nabyciem oraz ewentualnym dokapitalizowaniem tego podmiotu łącznie na ok. 190-210 mln zł. – mówi Jerzy Mirgos, Prezes Zarządu MIRBUD S.A.
Poza wejściem w nowy segment spółka planuje również umocnić swoją pozycję w segmencie drogowym.
- Część wpływów z emisji przeznaczymy także na budowę czterech wytwórni (otaczarni) mas bitumicznych, jednej stacjonarnej i trzech mobilnych, które umożliwią dalszą ekspansję w segmencie budownictwa drogowego. Mobilny charakter wytwórni umożliwi nam transport mas bitumicznych w bardziej odległe tereny budowy, uniezależniając MIRBUD od lokalnych dostawców materiału. Szacujemy łączne nakłady inwestycyjne związane z budową i montażem ww. wytwórni na ok. 20 mln euro (ok. 80-90 mln zł). – dodaje prezes.
W celu realizacji powyższych zamierzeń spółka nie wyklucza również pozyskania innych źródeł finansowania (np. leasingu finansowego lub środków własnych).
Rolę Globalnego Koordynatora i Prowadzącego Księgę Popytu w procesie oferty publicznej pełni IPOPEMA Securities S.A. Kancelarią prawną doradzającą przy transakcji jest Rymarz, Zdort, Maruta, Gasiński, Her i Wspólnicy sp.k.
____________________
NINIEJSZA PUBLIKACJA I ZAWARTE W NIEJ INFORMACJE PODLEGAJĄ OGRANICZENIOM I NIE SĄ PRZEZNACZONE DO PUBLIKACJI, OGŁOSZENIA, DYSTRYBUCJI LUB PRZESŁANIA, BEZPOŚREDNIO ANI POŚREDNIO, W CAŁOŚCI ANI W JAKIEJKOLWIEK CZĘŚCI, NA TERYTORIUM STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI, AUSTRALII, KANADY, REPUBLIKI POŁUDNIOWEJ AFRYKI, JAPONII ANI INNYCH KRAJÓW, GDZIE PUBLIKACJA, OGŁOSZENIE, DYSTRYBUCJA LUB PRZESŁANIE BYŁOBY NIEZGODNE Z PRAWEM.
NINIEJSZY MATERIAŁ MA WYŁACZNIE CHARAKTER INFORMACYJNY I NIE STANOWI ZAPROSZENIA DO ANI OFERTY PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W JAKIEJKOLWIEK JURYSDYKCJI.
PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z ZASTRZEŻENIAMI PRAWNYMI