Konsorcjum firm MIRBUD S.A. (lider) i KOBYLARNIA S.A. (partner) wybuduje obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej na odcinku Żukowo – Gdańsk Południe.
Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę 16 km obwodnicy w standardzie drogi ekspresowej. W ramach inwestycji zostaną wybudowane również węzły Żukowo i Lublewo. Rozbudowany zostanie także węzeł Gdańsk Południe na styku istniejących S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz S7 Południowej Obwodnicy Gdańska. Przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino (kat. I). Obwodnica Żukowa połączy się z drogą krajową nr 7 w miejscowości Przyjaźń i poprzez węzeł Żukowo zostanie doprowadzona do drogi krajowej nr 20 w miejscowości Glincz.
Umowę na realizację tego zadania podpisano w piątek, 16 kwietnia na terenie obecnie prowadzonej budowy w okolicach miejscowości Milwino. Podczas uroczystości obecni byli: premier RP Mateusz Morawiecki, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wiceminister infrastruktury Marcin Horała, wiceminister infrastruktury Rafał Weber oraz rzecznik rządu Piotr Muller.
- Tutaj powstaje droga S6, która będzie częścią obwodnicy metropolitalnej Trójmiasta. To arteria komunikacyjna, która da nowe perspektywy dla Pomorza, tej części Kaszub i Trójmiasta. - powiedział premier Mateusz Morawiecki.
- Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej to trasa, której budowa pozwoli na usprawnienie układu komunikacyjnego Trójmiasta i Pomorza Gdańskiego. Dzięki niej ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza tereny zurbanizowane i zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego. Realizacja tej trasy jest możliwa dzięki decyzji rządu o przeznaczeniu na ten cel dodatkowych środków w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Ze strony MIRBUD S.A. umowę podpisał wiceprezes Sławomir Nowak.
- Wybór naszej oferty i podpisanie umowy na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otwiera nam drogę do udziału w realizacji jednej z najbardziej interesujących inwestycji drogowych w ostatnich latach w naszym kraju. - mówi wiceprezes MIRBUD S.A. - Droga, którą zaprojektujemy i zbudujemy w malowniczym, mało zurbanizowanym terenie, m.in. z estakadą nad doliną rzeki Raduni, będzie odgrywała bardzo ważną rolę w przejęciu ruchu z autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku Pomorza Zachodniego.
Realizacja zadania potrwa 38 miesięcy (do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych, tj. 15.12 – 15.03 każdego roku w trakcie trwania robót budowlanych), tj. do połowy 2025 roku. Kontrakt jest wart niespełna 777 mln zł brutto.